OBILJEŽILI 33 GODINE

Alfatec se pohvalio prošlogodišnjim rezultatima, imaju globalne izvozne ambicije

06.03.2023 u 17:03

Bionic
Reading

Prije točno 33 godine Drago i Marijana Kornfeld napustili su menadžerske pozicije u tvrtkama gdje su radili te, u tada prilično nesigurno vrijeme, politički i gospodarski, odlučili zakoračiti u poduzetništvo. Taj je korak označio početak IT tvrtke Alfatec na čijem je sada čelnom mjestu Dragov sin, Marko Kornfeld, direktor tvrtke koji nas je pobliže upoznao s njezinom povijesti, rezultatima i planovima. 'Tu smo 33 godine kasnije i imamo se čime pohvaliti', istaknuo je na početku

Alfatec se prometnuo kao lider u upravljanju podacima u IT industriji, a Marko Kornfeld kaže da su rasli kroz formiranje nekoliko odjela: bazu podataka (Informix), kriptografiju (Thales) te Business Intelligence (BI). U sklopu potonjeg rade na razvoju vlastitih rješenja, a vole istaknuti i da su bili među prvima koji su se time počeli baviti. Tijekom godina su formirali i samostalni sektor koji obuhvaća razvoj vlastitih rješenja te R&D (istraživanje i razvoj).

Marko Kornfeld svoj je put u tvrtki započeo 2004. godine kao sales konzultat u BI odjelu. Zatim je postao izvršni direktor prodaje, da bi 2015. zasjeo na mjesto direktora nakon odlaska njegova oca u mirovinu. 'Otac pomno prati što sin radi', kaže u šali.

Problem s pronalaskom kadra

U tvrtki radi 37 kolegica i kolega, a želja im je da ih bude još više zbog obima posla i transformacije tvrtke. No, ni njih nije zaobišao problem nedostatka radnika u IT sektoru pa ističu da teško pronalaze kvalitetan stručni kadar. 'Već na drugoj godini faksa neki od budućih stručnjaka već su zauzeti', kaže Kornfeld. Ponosan je što je preuzeo Alfatec, jer danas više nije toliko česta smjena generacija u obiteljskim tvrtkama.

Njihov cilj je, ističe, izgraditi zdrav ekosustav u kojem su zaposlenici zadovoljni. Pritom im je, naglašava, važna stručnost i ekspertiza zaposlenika. 'Neki od njih s nama su već desetljećima, mislim da to dovoljno govori o njihovu zadovoljstvu rada kod nas. Također, u vrijeme kriza i ratova nismo otpuštali ni smanjivali plaće', istaknuo je.

Povećali su broj zaposlenih za 30 posto, plaće su rasle za deset posto kao odgovor na inflaciju te kao nagrada, uz dodatne povlastice. Ojačali su i suradnju s akademskom zajednicom – FER, FOI, PMF, TVZ – po pitanju studentskih praksi, sajmova karijera i zapošljavanja.

Pritom je direktor istaknuo da sve više komuniciraju i sa srednjim školama te da im više nije važno je li netko fakultetski obrazovan ako ga nešto zanima i ako je u tome dobar. 'Cijenimo volju, trud, znanje, a pogotovo ako dijele vrijednosti tvrtki. Papir danas više nije ono što te obilježava, jednostavno nema pravila. Tražimo ljude koji s nama žele stvarati priču', istaknuo je Kornfeld.

Slično je, kaže, i s klijentima – mnogi su s njima rasli od početka, a sa svakom novom godinom ostvaruju nova partnerstva. 'Zadovoljan klijent je naša misao vodilja, ključno je da taj odnos bude zdrav', ističe Kornfeld, dodajući da klijenti dolaze iz raznih industrija, od financijskih institucija, maloprodaje, turističkih pa sve do proizvođačkih tvrtki, a surađuju i s državom. 'Lepeza klijenata je doista široka', ističe Kornfeld.

Dobri poslovni rezultati i najava akvizicije

Financijska direktorica Kristina Šimac predstavila je poslovne rezultate. Navela je kako je Alfatec ostvario porast prihoda zbog povećanog volumena prodaje, a zabilježili su i porast izvoza te porast investicija. 'Što se poslovnih rezultata tiče, EBITDA je iznosila 536.000 eura, profitna marža 9,42 posto zbog velikih investicija. Naši ukupni prihod bio je 5,8 milijuna eura, a poslovni prihod 5,7 milijuna. Izvoz je rastao za preko 65 posto', navela je Šimac.

Zajedno s ovom 2023. godinom, investicije će iznositi više od pola milijuna eura, a najavili su i akviziciju manje softverske tvrtke, o čemu nisu mogli više reći.

'Investirali smo u poslovni prostor, u marketing, rebrending, preuređenje poslovnog prostora i ono nama najvažnije – u ljude. To uključuje i nova zapošljavanja', navela je Šimac, dodajući da je vrlo izazovno naći nove zaposlenike jer iako puno ulažu u njih i plaće su visoke, i dalje ne mogu pratiti one stranih tvrtki. Istaknula je pritom i da IT stručnjacima danas više plaće i nisu uvijek najvažniji koliko je to da projekti budu zanimljivi.

Cilj nije samo zapadna Europa, već cijeli svijet

Alfatec je danas prisutan na više od deset tržišta i bilježi više od 200 projekata, a direktor Kornfeld tvrdi da je implementacija 100 posto uspješna. Rade s manjim i većim tvrtkama, od domaćih i regionalnih, do europskih i internacionalnih. Zadovoljni su rezultatima na hrvatskom tržištu, no apetiti su, kažu, ipak veći, pa tako žele pojačati izvoz, a ciljaju ne samo na zapadnu Europu, već i na cijeli svijet.

Prije pet godina krenula je i transformacija tvrtke koju su, među ostalim, popratila i svježa lica na menadžerskim pozicijama i jačanje odjela, pa i edukacija. 'Želimo napraviti iskorak, biti spremni za eksponencijalni rast; reorganizirati se, 'pomladiti', biti brz i važan faktor na tržištu. Kako je jedan mladi kolega to opisao: mi imamo startup mindset koji želimo gurati pod okrilje tvrtke s 33 godina staža', istaknuo je.

Alfatec Elarion Hospitality

Kornfeld se dotaknuo i rebrendinga tvrtke koji je, kaže, uključivao novi vizualni identitet, novu brend priču i slogan 'The future, enlightened', novu web stranicu i redizajn ureda. Pohvalio se i nagradom Thales grupacije za najbrže rastućeg distributera u srednjoj i istočnoj Europi za 2021. godinu.

Posebno su ponosni na vlastiti proizvod – Alfatec Elarion Hospitality koji je dio Elarion platforme. Riječ je o all-in-one rješenju za cijelu hotelsku industriju. 'To je perjanica s kojom želimo izaći na zapadna tržišta', naglasio je direktor.

Alfatec s Elarion Hospitality želi, dake, postati globalno prepoznatljivo rješenje za hotelsku industriju koje se temelji na najnaprednijim algoritmima strojnog učenja i umjetne inteligencije. Ovim se omogućava hotelima da povećaju popunjenost vlastitih smještajnih kapaciteta i upravljaju online reputacijom na brz i efikasan način – detaljnim pregledom svih ocjena i komentara sa svih servisa na jednom mjestu unutar platforme.

Rješenje su već predstavili na nekima od najvećih svjetskih turističkih sajmova na svijetu – TTG Travel Experience u Riminiju, WTM World Travel Market u Londonu, Web summit u Lisabonu (R&D odjel). 'Elarion Hospitality objedinjuje višestruke funkcionalnosti u jedan napredan proizvod i omogućuju potpuni pregled hotelskog poslovanja – online reputation management, rate shopper i guest satisfaction surveys', naveo je Kornfeld te dodao da je Elarion platforma jedna od strateških odrednica tvrtke, te da od rješenja i proizvoda u budućnosti očekuju značajniji rast izvoza naše tvrtke.

Projekt HYBRID

U tijeku je provedba i tri projekta sufinancirana EU fondovima – internacionalizacija, komercijalizacija, razvoj CSTI platforme, projekt HYBRID (Hydrogen Battlefield Reconnaissance and Intelligence Drone). 'Hrvatske tvrtke bi trebale više koristiti europski novac', ustvrdio je na početku. Razvoj HYBRID projekta odvijat će se unutar posebnog Alfatec odjela Domovinske sigurnosti.

Na projektu rade hrvatski Alfatec, francuski koordinator Delair te grčki ISD SA Integrated Systems Development. Usmjeren je na razvoj izdržljivog električnog drona na vodikove ćelije, trajat će 36 mjeseci, a procijenjena vrijednost je preko tri milijuna eura. Sufinanciran je od strane Europskog fonda za obranu.

'Mi smo usmjereni na analitiku, no projekt je tek krenuo pa tek treba vidjeti kako će se razvijati. Riječ je o dronu za izviđanje', rekao je kratko Kornfeld.

'U krizi se rade iskoraci'

Osvrnuo se i na krizu te istaknuo da su među najvećim izazovima brojna otpuštanja u najvećim svjetskim ICT tvrtkama, inflacija, rat u Ukrajini i poslovna nesigurnost, posljedice covid krize, poremećaji u dobavnim lancima, porast troškova poslovanja i nedostatak stručnog kadra.

No na krizu, ističe Kornfeld, gledaju kao na priliku; usmjereni su na nastavak investicijskog ciklusa i diferencijaciju od konzervativnog pristupa krizi. 'U krizi se rade iskoraci. Želimo se širiti na tržišta EU-a i šire, plasirati Elarion platformu, rasti u svim segmentima poslovanja, dalje razvijati vlastita rješenja objedinjena pod zajedničkim nazivom Elarion, nastaviti s EU projektima i širiti naš stručni tim', zaključio