PAPRENI IZNOSI

Evo tko sve i koliko zarađuje od jednog izlaska na crveni tepih

13.01.2017 u 10:00

Bionic
Reading

Iza pomno odabranih stajlinga koje imate priliku viđati na crvenom tepihu, stoji tim stručnjaka koji se brine oko najsitnijih detalja i pritom za svoje usluge naplaćuje paprene iznose. Velika holivudska događanja na crvenom tepihu zapravo su idealna poslovna prilika za cijelu modnu mašineriju od koje najviše koristi izvuku upravo stilisti, frizeri i vizažisti

Dizajneri i modne kuće plaćaju ogromne količine novca kako bi neka zvijezda nosila haljinu upravo njihova potpisa, no zvijezde nisu jedine koje imaju koristi od toga. Cijeli tim ljudi koji brine o njihovom izgledu i pojavi na crvenom tepihu, također od brendova dobije svoj, poprilično pozamašan dio kolača.

'Kad god neki brend kaže 'Mi ne plaćamo stiliste', većinom pričaju gluposti', rekla je za Business of Fashion cijenjena stilistica Elizabeth Saltzman, čija lista klijenata uključuje Saoirse Ronan, Gwyneth Paltrow i Umu Thurman, te dodaje: 'Netko plaća negdje.'

Ipak, prioritet koji Saltzman ističe u svom poslu jest da služi klijentu: 'Nikada ne bih trčala samo za novcem.Napravila sam tijekom karijere tonu i tonu poslova koje nisam naplatilajer se ne bih osjećala dobro da sam to učinila. Želim da mojeklijentice izgledaju drugačije. Želim da nose odjeću koja najbolje ideuz njih.'


Kako izvući maksimum za klijenta

Kada se neki posao sklopi, cilj je da od toga imaju koristi svi u industriji. Poznato je da velike holivudske producentske kuće privlače multimilijunsku publiku, a 'indie' filmovi angažiraju stiliste koje plaćaju od 35.000 do 350.000 kuna (5.000 – 50.000 dolara), što plaćaju filmske kuće, a ne glumci, no mnoge kuće ostaju dužne isplatiti honorar.

U slučaju kada njenom klijentu nije isplaćen honorar, Saltzman se okreće brendovima s kojima inače surađuje kako bi svom klijentu omogućila uspješnu suradnju te tvrdi kako je najvažnije izvući maksimum za svog klijenta i pritom se osigurati da će taj posao donijeti profit i vama.

'Stilisti su postali važan dio svake sklopljene suradnje između dizajnera i glumaca. Imamo mogućnost dati dizajnerima talent i obratno. Često su dizajneri ti koji nas pitaju s kojim bi zvijezdama trebali surađivati, a s kojima ne. Ako imate dobar odnos s brendom, uistinu će cijeniti vaše mišljenje', izjavila je stilistica Michaela Erlanger koja surađuje s Lupitom Nyong'o, Meryl Streep i Johnom Boyegom.

All the BTS pics from the Milf $ video are on my app today!

A photo posted by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on


Ovakve velike suradnje između dizajnera i zvijezdi na crvenom tepihu često mogu rezultirati još većim zajedničkim projektima i kampanjama.

I stilisti imaju menadžere

Često uspješni stilisti imaju svoje menadžere koji, kada je u pitanju zvijezda nominirana za neku nagradu, traže brendove koji uključuju odjeću, nakit i beauty proizvode, a koji su zainteresirana za suradnju, tražeći pritom brendove koji se ističu i najbolju financijsku korist za klijenta. Upravo takvi projekti predstavljaju važan način na koji menadžeri u današnje vrijeme zarađuju za kruh. Menadžeri su također ti koji se cjenkaju kada je riječ o honoraru. U slučaju kada neki manje poznati brend ponudi niži honorar, menadžer je taj koji u dogovoru s klijentom pregovara s brendom o povišenju honorara.

Iako stilisti poput Elizabeth Saltzman radije stavljaju kvalitetu ispred kvantitete kada je riječ o sklapanju poslova s dizajnerima, mnogim stilistima novac predstavlja konačan sud i utječe na odabir manje autentičnih ili, za klijenta, neprikladnih brendova, ako im isti brendovi nude više novca.

Papreni honorari

Nekoliko izvora iz modne industrije otkrilo je kako za velika događanja poput Oscara ili Zlatnog globusa, dizajneri plaćaju stilistima između 175.000 i 350.000 kuna (25.000-50.000 dolara), plus naknadu od 20 posto agenciji, dok honorari zvijezda iznose paprenih 1.050.000 do 1.750.000 kuna (150.000-250.000 dolara).

No odjeća nije jedino što se naplaćuje. Sve na zvijezdama, od trepavica do vrata, također se 'iznajmljuje'. Brendovi nakita plaćaju stilistima između 35.000 i 70.000 kuna žele li da neka zvijezda nosi njihov nakit, dok vizažisti dobivaju i do 315.000 kuna (45.000 dolara) ako potpišu da će za šminkanje slavne osobe koristiti proizvode određene kozmetičke tvrtke.


Neki stilisti plaćeni bolje od zvijezda

U nekim će situacijama osobe koje se brinu o izgledu zvijezde zaraditi i više od same zvijezde, pogotovo kada je riječ o sklapanju beauty poslova. U situacijama kada je neki stilist ili vizažist unaprijed sklopio ugovor o suradnji s određenim brendom, može doći do nesuglasica između njega i klijenta o čijem izgledu brine. Ako zvijezda ne želi nositi haljinu, nakit ili neki beauty proizvod za koji je stilist već potpisao ugovor, najvjerojatnije neće biti plaćen.

Neki modni brendovi često inzistiraju da stilisti i menadžeri sklopljene poslove ne otkrivaju u javnosti, a vrlo često se događa i da klijenti ne znaju da je stilist sklopio posao s određenim brendom, što bi vjerojatno brojne zvijezde razljutilo da saznaju, jer nitko ne voli da se na njemu zarađuje, a pogotovo ne ako i sam nije dobio dio kolača.

Iako stilisti, menadžeri, zvijezde i brendovi svi do jednog imaju financijsku korist od ovoga, nisu svi ljubitelji ovog trenda pomame za novcem koji vlada Holivudom i modnom industrijom. Saltzman ističe kako je novac postao nit vodilja u sklapanju poslova, što zapravo nije cijela poanta mode. Svi nastoje samo zaraditi što je moguće više novca, a to je, kako Saltzman smatra – 'razočaravajuća činjenica'.