MJESEC DINOSAURA

Potpuno novi pogled na svijet i život dinosaura uz pomoć najnovijih tehnologija

02.06.2015 u 15:09

National Geographic Channel premijerno predstavlja pet emisija o dinosaurima koje su nastale korištenjem najnovijih tehnologija te omogućile stručnjacima iz područja biologije, veterine, paleantologije, da po prvi puta u povijesti doslovno konstruiraju tiranosaura toliko vjerno da ga mogu dotaknuti, pomirisati, napraviti rendgene unutarnjih organa pa tako i obaviti pravu obdukciju

Timovi vrhunskih stručnjaka time su dobili priliku otkriti do sad nepoznate detalje o životu dinosaura, njihovim navikama, ali i priliku srušiti mnoge mitove. Jedan od njih je svakako otkriće i rekonstrukcija spinosaura na osnovi pronađenih kostiju. Paleantolozi Paul Sereno i Nizar Ibrahimsu nakon „oživljavanja“ spinosaura dolaze do novih podataka koji potvrđuju da on nije bio samo najveći mesožder koji je ikada kročio zemljom nego da je i jedini dinosaur – vodozemac pronađen do danas!

Pet epizoda; Obdukcija tiranosaura i Okršaj dinosaura, Tiranosaur - stvoren za preživljavanje, Veći od tiranosaura i Top megačudovišta, priuštit će nam kombinaciju vrhunske znanosti i najnovije tehnologije, afričke avanture i priče o nestancima fosila tijekom svjetskog rata.

Obdukcija tiranosaura (1x120) nedjelja 7. lipnja

Paleontolozi su godinama pokušavali sastaviti sliku jednog od najvećih mesoždera svih vremena. Skenirali su njegove kosti i analizirali postojeće fosile...ali sada, po prvi puta, postići će se nezamislivo; nešto što se još nikada do sada nije pokušalo: kompletna obdukcija dinosaura. Korištenjem najnovijih tehnika za specijalne efekte, mnogo umjetnh materijala od kojih su izrađeni mišići, kosti, unutarnji organi, koža, krv – znanstvenici će ugledati najvjerniju repliku tiranosaura u svojoj prirodnoj veličini; težak 400 kilograma, 14 metara dug, 1,5 metara širok, 4 metara visok. Potrošeno je 10 000 radnih sati, 130 litara umjetne krvi kako bi dinosaur ostavio znastvenike bez daha. U suradnji sa poznatim veterinarima, kirurzima za životinje i paleontolozima, vidjet ćemo potpunu rekonstrukciju anatomski kompletnog tiranosaura. Ovu ogromnu izumrlu životinju, znanstvenici će moći vidjeti i dotaknuti u prirodnoj veličini, proučavati njegove organe, rezati od glave do pete, postavljajući neka nova pitanja poput: Kako se tiranosaur osjećao sa svojim malim rukama? Je li bio toplokrvna životinja kao sisavac ili hladnokrvna poput guštera? Kako se razmnožavao?

Ova fascinnatna autopsija oduševit će sve zaljubljenike u ove izumrle životinje i baciti potpuno novo svijetlo na dosadašnje teorije o životu dinosaura.

Okršaj tiranosaura (1x60) nedjelja 7.lipnja

Fosil poznat pod imenom ''Dinosauri u borbi'', pokazuje smrt predatora i plijena u borbi. Upravo je taj fosil tema kontroverzne rasprave – da li zapravo to dokazuje da je postojalo više vrsta tiranosaura? Možda će se otkriti neka manja verzija ovog tiranina – Nanotyrannus. Emisija prati raspravu koji govore za i protiv ove teorije te donosi nove zaključke o dinosaurima, oživljene od strane vrhunskih CGI majstora!

Tiranosaur – stvoren za preživljavanje (1x60) nedjelja 14.lipnja

Tiranosaur, slavni kralj dinosaur, bio jeu svoje vrijeme grabežljivac na vrhu prehrambene piramide. Naoružan zastrašujućom čeljusti, činilo se kako ga je nemoguće napasti. Novi fosili tiranosaura i njegovih srodnika otkrivaju kako im je život bio prilično brutalan. Fosili se proučavaju pomoću najnovijih tehnologija kako bi se otkrili izvori ozljeda, pokušaji napada, te kako su izgledale velike borbe između ovih fascinantnih životinja.

Veći od tiranosaura (1x60) nedjelja 14.lipnja.

To je najveći predator koji je ikada hodao Zemljom. Zubi oštri poput britve...čeljusti duže od metra...ogromne kandže. Ako mislite da pričamo o tiranosauru...razmislite ponovno. To je Spinosaurus. Njegove masivne proporcije – jedro od dva metra na njegovim leđima – čini ga jednim od najbizarnijih zvijeri ikada otkrivenih.

Novi kostur, pronađen je u Sahari, sa svim obilježjima Spinosaurusa. Paleontolozi Paul Sereno i Nizar Ibrahim, predstavljaju ga svijetu. Arhivske fotografije i crteži se uspoređuju sa skeniranim kostima, te se po prvi puta radi model u stvarnoj veličini. Novi podatci potvrđuju da ovo ne samo da je bio najveći mesožder koji je hodao Zemljom – sa 15 metara dužine, što je 15% više od tiranosaura – već je bio i vodozemac, jedini dinosaur koji je mogao živjeti i pod vodom. Vrhunski znanstvenici, Afrička avantura, Svjetski ratovi, Nacisti, Skroviti fosili, sve se to isprepliće u nevjerojatnoj sagi i borbi za uskrsnuće jednog od najtajnovitijih stvorenja koje je ikada kročilo zemljom.

Top 10 megačudovišta (1x120) nedjelja 21.lipanj

Prije nego što je čovjek zavladao planetom, Zemlja je bila planet divova. U ovom specijalu National Geographic Channela vidjet ćemo najveće zvijeri koje su hodale Zemljom i otkriti tajne njihovog života. Počevši sa pticama koje su imale raspon krila poput nekih današnjih zrakoplova, do dinosaura koji se mogu mjeriti sa Boeingom 737, u ovoj epizodi sudjelovat ćemo zajedno u potrazi za istinom koja stoji iza tih 10 najvećih zvijeri. Proučavanjem nedavno pronađenih fosila i kostiju te analiziranjem tehnike letenja ptice čiji je raspon krila bio sedam metara – otkrivamo način na koji su se dinosauri prilagođavali i evaluirali

Njihova stvarna veličina u prostoru i vizualni efekti dočarat će nam jedinstvenu atmosferu u kojoj su boravila ova veličanstvena stvorenja.

National Geographic