RAF SIMONS

Upoznajte čovjeka koji radi čuda u Dioru

01.04.2013 u 13:01

Bionic
Reading

Belgijski dizajner Raf Simons od prošlog je ljeta kreativni direktor modne kuće Christian Dior, koju je uspješno izveo iz najosjetljivijeg razdoblja i uveo u novo doba modne izvrsnosti

Čovjek koji vjerojatno nije ni sanjao o couture ženskim kolekcijama, studirao je produkt dizajn, a svoj vlastiti brend započeo je muškom modom inspiriranom klincima s ulice. Hvaljeni dizajner sada nakon nešto više od pola godine vođenja Diora može biti ponosan, jer njegove kreacije već vladaju crvenim tepisima, a nose ga Jessica Biel, Marion Cotillard i Rachel Weisz.

Nakon odlaska Johna Galliana budućnost Diora bila je pomalo upitna, a nakon dolaska belgijskog dizajnera Rafa Simonsa na njegovo mjesto mnogi su se pitali hoće li nekadašnji kreativni direktor kuće Jil Sander biti dorastao ovoj ulozi. No rezultati dosadašnjeg rada pokazuju da je Dior izveo iz osjetljivog razdoblja i uveo ga u novu eru modne izvrsnosti.

Simons pripada novoj generaciji dizajnera uz bok Sarah Burton za Alexandera McQueena, Phoebe Philo za Celine, Fride Giannini i Christophera Baileyja za Burberry, dizajneri koji surađuju, a ne dizajneri koji naređuju.

U poslu je odmah pokazao otvorenost i spremnost na suradnju. U Dioru, naime, imaju običaj u glavni atelier dovesti novog dizajnera i predstaviti ga svima. Nakon upoznavanja Raf je, za razliku od drugih prije njega, ostao komunicirati s ljudima. Ne kontaktira preko svog asistenta kao što je to činio svojedobno Galliano preko Stevena Robinsona.

Otkrio je kako ga posao u Dioruspomeniku francuske mode, ne opterećuje koliko njegov vlastiti brend. Ovdje je, naime, svjestan da je samo jedna karika u lancu, piše Financial Times. Možda je baš zbog takvog neopterećenog pristupa pokazao izvrsnu debitantsku couture kolekciju za jesen/zimu 2012/2013. Svi predstavljeni modeli odisali su kako klasikom tako i avangardom te su neraskidivo vezani s prvim desetljećem, odnosno samim početkom nastanka Diora.

'Raf je kao savršena oluja. Ne vidiš ga kad stiže, ali kad se pojavi pomete sve pred sobom', opisuje ga dugogodišnji prijatelj i kolega, koji je želio ostati anoniman sukladno dizajnerovoj želji da sačuva svoju privatnost, piše Financial Times.

Raf je odrastao kao jedino dijete u belgijskoj obitelji u Neerpeltu. Otac mu je radio u vojsci, a majka je bila kućna pomoćnica. Pohađao je katoličku školu u kojoj je bila važna matematika i latinski. Bilo je važno biti doktor ili pravnik. No sa 18 godina otkrio je da želi studirati arhitekturu i dizajn te je na kraju upisao industrijski dizajn i prisjeća se kako je kreirao kutiju za 24 boce piva. No između treće i četvrte godine studija, kad je postojala Antwerp six, skupina dizajnera kojoj su pripadali i Ann Demeulemeester i Dries Van Noten, Simons se priključio drugoj 'šestorki' i počeo s vlastitim kolekcijama.


Svoj brend za muškarce lansirao je 1995. i vodi ga još uvijek, sa sjedištem u Antwerpu zaradom od tri milijuna funti te osam zaposlenih. Profesionalni izazov dogodio se i deset godina kasnije kada je 2005. dobio poziv iz Prade, koja je u to vrijeme pod sobom imala i Jil Sander. Sedam godina nakon toga, iako nikada prije nije radio žensku modu, razvijao je nježniju seksipilniju estetiku. Tijekom tih godina Prada je prošla kroz dvije promjene vlasnika, što je utjecalo i na Simonsa te se osjećao izolirano. Nakon ponovnog povratka Sander prošle godine Simons je ostao bez posla.

Na razgovor za Dior pak prošle godine, došao je sam bez odvjetnika za razliku od drugih dizajnera koji su dolazili s pravnim savjetnicima. Sastao se s Delphine Arnault, kćerkom vlasnika Diora Bernarda Arnaulta. Bio je jako pričljiv sve ga je zanimalo, a kada nešto nije razumio, upitao bi 'Što pod time mislite?'. Od svih dizajnera najviše se potrudio shvatiti Dior.


Prošlo je vrijeme kada su dizajneri dolazili u Dior i prilagođavali ga sebi, sada se dizajner prilagođava Dioru. Po onome što je Simons dosada pokazao na dobrom je putu. I on sama prilagođava se dobro novoj situaciji. Inzistirao je da putuje kući u Antwerp, i u početku nije htio vozača, no ipak ga je prihvatio i sada to vrijeme vožnje koristi za čitanje i odmor. Simons je noćna ptica i počinje funkcionirati tek iza podne. No trudi se i na posao dolazi u deset premda prvih pola sata izgleda kao zombi. Puši kutiju cigareta dnevno, ne izlazi u klubove. S jedne je strane analitična osoba, a s druge izrazito strastvena. Kombinacija ovih dviju kontradiktornih osobina očito mu je u poslu dobro došla, a što nam iduće modno i strastveno sprema, ostaje vidjeti.