MONETIZACIJA - DA ILI NE

Građani žele vinjete, no ne žele kupovati dionice autocesta

21.03.2015 u 19:40

Bionic
Reading

Vlada ima novi plan kao smanjiti javni dug, 'mini monetizacijom autocesta' - nema koncesije, ali ima prodaje na burzi tzv. IPO 51 posto dionica HAC ONC-a. Navedeno znači manje novca, ali čini se da građani podupiru odustajanje i novi model

Dnevnik Nove TV u istraživanju raspoloženja građana o temi monetizacije autocesta saznaje da većina građana, njih 49 posto, podržava Vladinu odluku odustajanja od davanja autocesta u koncesiju na 30 ili više godina nekom od tri koncesionara dok istodobno njih 39 posto to ne podržava, a 12 posto njih nema stava.

Kod odgovora na pitanje zašto, njih 21 posto kaže da je to zato što Vlada sluša građane koji su potpisali referendum. No zato 19 posto njih misli da je odluka donesena jer se Vlada nalazi u izbornoj godini, 12 posto misli da je odustajanje uslijedilo da se pokrpaju dugovi, za pet posto građana Vlada je nesposobna pa je odustala, a dva posto misli da nije bilo odgovarajuće ponude pa se odustalo. Druge odgovore dalo je njih devet posto, no većina zapravo ne zna ili njih 32 posto.

Novi model, prodaja putem IPO 51 posto dionica HAC ONC-a većini je prihvatljiva, to bi podržalo 52 posto građana, a 34 posto njih ne bi. Ne zna 14 posto ispitanika.

Novi bi mogući vlasnici mogli biti mirovinski fondovi građana, a oni koji imaju udjele u fondovima većinom to podupiru; 54 posto građana nema ništa protiv da njihovi mirovinski fondovi postanu vlasnici, ali protiv te ideje je njih 39 posto. Ne zna sedam posto ispitanika.

Ali zato većina, ili 81 posto, neće kupovati dionice pa se 2007. teško može ponoviti. Dionice će kupiti tek 15 posto građana, a ne zna njih četiri posto.

Većina građana podupire mogućnost da se uvedu vinjete umjesto cestarina. To bi, ako do toga dođe, podržalo 69 posto građana, dok je protiv njih 22 posto. Ne zna devet posto ispitanika.

Uvođenje vinjeta značilo bi i otpuštanje sigurno 700 radnika na naplatnim kućicama, 53 posto građana nema ništa protiv toga, a njih 39 posto ne bi se složilo kada bi uvođenje vinjeta značilo i otkaze. Ne zna njih osam posto.

Istraživanje Dnevnika Nove TV proveo je Ipsos puls 19. ožujka među 605 ispitanika.