'A ZAŠTO ČETVORKA?'

Novi Gamereportov sustav ocjenjivanja

30.12.2013 u 13:26

Bionic
Reading

Upoznajte što će u Gamereportovim recenzijama 2013. značiti 5, a što 1

Gamereportove recenzije jedan su od najpopularnijih sadržaja na ovom portalu igara. Upravo zbog toga te konstantnog poriva da se poboljšavamo, odlučili smo 2013. početi prerađenim i poboljšanim sustavom ocjenjivanja naslova. Ovo će prije svega gledateljima i čitateljima olakšati procjenjivanje recenzija. Također se nadamo da će to razriješiti eventualne razlike u filozofiji ocjenjivanja kod autora. Poglavice Kreši, čija gradacija kvalitete igre seže od 4 do 5. Da, Krešo, uperujemo prst prema tebi. :D

 

Šalu na stranu, ovakav revamp ocjenjivanja i striktno kategoriziranje ocjena je jako važan, s obzirom na to da smo u zadnje vrijeme prečesto nailazili na zbunjene čitatelje kojima nije jasno zbog čega neka dobra igra dobiva 4 a druga 5. E, pa u to ime, pripremite se za prepravljeni i jasniji sustav od pet ocjena koji vam, eto, ovom prilikom prezentiramo.

 

Ovakva ocjena najčešće definira najbolje što se može naći na tržištu. Petica se daje naslovima koji su od svog prvog do zadnjeg segmenta doslovce savršeni i koji će predstavljati benchmark godinama nakon što izađu.

 

4

Igre koje dobivaju četvorku ubrajaju se među najbolje predstavnike žanra. Razlog zbog čega nisu dobile peticu ovdje su očite. Neki segment napravljen je slabije. Bila to vizualna prezentacija, dizajn levela ili sučelje, ove igre nalaze se samo korak do nečega čemu bi se jako teško mogla naći zamjerka. Tako blizu, a tako daleko...

 

3

Igra koja dobiva trojku kao ocjenu uopće nije toliko loša kao što bi se na prvu ruku zaključilo. Radi se o naslovu koji je u načelu dobar, ali ga muče raznorazne boljke koje su toliko prisutne da smetaju užitku u igranju. Najbolji primjer naslova koji dobije tri je kvalitetna strateška igra sa sučeljem koje inducira kombinaciju migrene i epileptičnog napadaja.

 

2

Dobrodošli u čistilište. Igre koje dobivaju 2 su načelno slabi naslovi usmjereni samo segmentu tržišta. Radi se o igrama koje su imale dobru ideju, ali je sve u nekom trenu krenulo nizbrdo. Nosioci dvojki su nezanimljivi, nemaštoviti i načelno loše provedeni projekti koji su nekim čudom završili na polici ili Steamu. Neupitno je da će se nekim ljudima igra svidjeti, no to je u pravilu samo mali postotak fanova franšize ili materijala na kojem je igra temeljena (knjiga, serija, boardgame).

 

1

OK... Došli smo do dna. Igre koje dobiju ovakvu ocjenu ne bismo preporučili doslovce nikome. Radi se o temeljno loše odrađenim naslovima koji se neće svidjeti skoro ni mazohistima.

 

Nadamo se kako će ovaj vodič do neke mjere umanjiti konfuziju kod naših čitatelja. Naravno, mentalitet i 'strogost' autora uvijek će moći utjecati na ocjene. Međutim, ova legenda trebala bi dati okvirnu ideju o tome što mislimo o naslovima koje recenziramo.