PROGNOZE

Tržište smartfona pada: Svi čekaju novi iPhone

14.04.2017 u 08:49

Bionic
Reading

Prema novom izvješću analitičke kuće TrendForce, potražnja za smartfona tijekom drugog tromjesječja i dalje će biti razmjerno slaba unatoč novim perjanicama koji stižu iz Samsunga, LG-ja i Huaweija

Tijekom prvog tromjesječja ove godine proizvedeno je 307 milijuna pametnih telefona, 23 posto manje nego tijekom prethodnog kvartala. To je uobičajeno jer se u zadnjem kvartalu godine u pravilu bilježi i najveća prodaja zbog rasprodaja i blagdana.

Prema novom izvješću analitičke kuće TrendForce, potražnja za smartfona tijekom drugog tromjesječja i dalje će biti razmjerno slaba unatoč novim perjanicama koji stižu iz Samsunga, LG-ja i Huaweija jer će dobar dio korisnika odgoditi kupnju kako bi vidio što će Apple ponuditi za desetu obljetnicu iPhonea u trećem kvartalu ove godine.

Očekuju skroman jednoznamenkasti rast u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Samsungovi prodajni rezultati u prvom kvartalu za top modele bili su slabiji od očekivanja, djelomično i zato što se južnokorejski proizvođač još uvijek oporavlja od katastrofe s modelom Galaxy Note 7.

Dobro im ide s prodajom mobitela srednje i niže cjenovne kategorije, s posebnim naglaskom na seriju Galaxy J. Samsung je bio jedini proizvođač koji je zabilježio rast opsega proizvodnje tijekom prvog ovogodišnjeg kvartala.

Ipak, u drugom ih očekuje stagnacija, prognoziraju u TrendForceu, da bi tijekom cijele ove godine ostvarili rast od ukupno pet posto u odnosu na 2016.

Ukupni opseg proizvodnje svih iPhonea pala je za 36 posto u prvom kvartalu 2017. u odnosu prethodni kvartal te 41 posto u odnosu na isto razdoblje lani. To, kažu u TrendForceu, u stvari ukazuje na poboljšanu prodaju. Potrošači su dobro reagirali na izdanje iPhonea 7 i 7 Plus Product Red

Apple bi trebao proizvesti oko 43 milijuna svih iPhonea tijekom drugog kvartala, 17 posto manje nego u prethodnom. Vjerojatno će postupno smanjivati proizvodnju postojećih modela kako bi se pripremili za predstavljanje novih uređaja u trećem kvartalu.

LG-ova proizvodnja pala je za gotovo 40 posto u odnosu na prethodni kvartal, unatoč tome što su predstavili top model V20 u drugoj polovici prošle godine. Očekuje se kako će prodajnim rezultatima pomoći dolazak modela G6.

Tijekom drugog kvartala mogli bi izbaciti oko 18 milijuna uređaja, koliko su i lani u isto vrijeme.

Kinesko tržište obilježila je slaba potražnja i neizvjesnost oko subvencija domaćih telekoma. Veliki proizvođači u toj zemlji snizili su proizvodne ciljeve i smanjili kupovinu komponenti. To će nastaviti raditi vjerojatno dok se ne pojavi novi iPhone. Tijekom drugog kvartala predstavit će svoje top modele i zamijeniti starije proizvode novima. 

Huawei je i dalje predvodnik, iako je smanjio proizvodnju za 22 posto u odnosu na zadnji prošlogodišnji kvartal. U TrendForceu očekuju povratak rastu prodaje zbog puštanja modela P10 u prodaju.

Proizvodnja bi trebala rasti za 16 posto u odnosu na prvi kvartal i dosegnuti Appleovu razinu u istom razdoblju.

Oppo i Vivo zabilježili su svaki pad proizvodnje od 30 posto u prvom tromjesječju u odnosu na zadnje lanjsko. I njima je prognoziran oporavak (20-30 posto) zbog ulaska na vanjska tržišta s jeftinijim uređajima više klase. 

Xiaomi nije zabilježio rast proizvodnje u prvom kvartalu u odnosu na prethodni, ali jest skroman rast od 12 posto gledano godinu na godinu. Usporedbe radi, Oppo i Vivo imali su rast od 30 posto. U drugom kvartalu Xiaomi bi mogao rasti i više od deset posto, zahvaljujući novitetima u seriji Mi Note. 

Bez novih proizvoda u ponudi Lenovo je zabilježilo pad od gotovo 30 posto u proizvodnji smartfona u odnosu na zadnji lanjski kvartal, a prvi ovogodišnji je za gotovo 20 posto slabiji od prošlogodišnjeg. Zbog toga je pala i razina tržišnog udjela koju drži kineski proizvođač. U drugom kvartalu ove godine očekuje se jednoznamenkast rast.

Iz TrendForcea upozoravaju kako je kinesko tržište smartfona doseglo plafon kad je rast u pitanju, što znači kako će se proizvođači iz te zemlje morati okrenuti izvozu u većoj mjeri. 

Više: TrendForce