promjene na tržištu

Uberovci će morati imati oznaku 'taxi', doznajte što se još mijenja

09.05.2018 u 10:33

Bionic
Reading

Ministar prometa Oleg Butković pustio je u javnu raspravu pravilnike što razrađuju novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se uređuje i liberalizira tržište taksija. Novost je to da će i Uberova vozila morati na krovu imati oznaku 'taxi'. Neslužbeno doznajemo da je Uber osnovao posebne centre za individualne konzultacije kako bi svojim vozačima olakšao prilagodbu na novi zakon

Prema prijedlogu Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, automobili koje koriste taksisti do 2021. neće smjeti biti stariji od sedam godina, a nakon te godine moći će biti stari najviše pet godina.

Isti pravilnik obvezuje da sva vozila za autotaksi prijevoz, a time i Uberova, moraju na krovu imati oznaku koja sadrži riječ 'taxi'. Na bočnim stranama, osim natpisa 'taxi', pisat će ime i prezime te mjesto prebivališta fizičke osobe – obrtnika prijevoznika, odnosno naziv tvrtke i sjedište pravne osobe prijevoznika.

U taksiju će biti ugrađeni taksimetri, osim ako se naknada za prijevoz ne određuje uz pomoć elektroničke aplikacije. Oni koji budu imali taksimetar morat će uz njega na vidljivo mjesto postaviti cjenik usluge.

Prema prijedlogu Pravilnika o licencijama u djelatnosti cestovnog prometa, navedeno je kako su osobe koje obavljaju djelatnost autotaksi prijevoza, a nemaju licencije, dužne u roku od osam dana od stupanja na snagu Pravilnika podnijeti zahtjev s dokumentacijom kojom dokazuju ispunjavanje uvjeta za dobivanje licencije.

Pitali smo Uber kako komentiraju nove pravilnike, ali nam je samo kratko odgovoreno da 'pozdravljaju napore hrvatske Vlade oko donošenja Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i da novi zakon predstavlja važan iskorak prema poboljšanju mobilnosti u hrvatskim gradovima te građanima pruža više izbora'.

  • +12
Prosvjed taksista protiv Ubera ispred zagrebačke zračne luke Izvor: Cropix / Autor: Marko Todorov / CROPIX

Kako bi svojim vozačima olakšao proces prilagodbe na novi zakon i omogućio da što brže i jednostavnije prođu kroz proces stjecanja potrebnih licenca i dozvola, Uber je, doznajemo od dobro upućenog izvora, u većim gradovima osnovao centre za individualne konzultacije partnera vozača.

Direktor Eko Taxija Mislav Munivrana za tportal je izjavio kako su oni spremni za pravila koja donosi novi zakon.

'Nije se promijenilo ništa u odnosu na ono što smo do sada prakticirali, a što se tiče potencijalnih novih troškova, svi naši vozači otprije su prilagođeni novim uvjetima. Eventualni troškovi mogu nastati u slučaju zapošljavanja novih osoba pri ishođenju potrebnih licenca i dozvola, no dozvole će biti jeftinije i nećemo morati čekati natječaj za ishođenje. Ukratko, neke procedure će od sada biti jednostavnije, a Eko Taksi je poštovao svaki zakon do sada, pa će tako poštovati i nova pravila', rekao je Munivrana.

Uber stigao i u Rijeku Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletić

Iz Taxi Cammea su komentirali kako će najveće financijsko opterećenje za prijevoznike biti udovoljavanje uredbe o maksimalnoj starosti vozila. 

'Pravilnici trenutno predviđaju samo maksimalnu starost vozila, što je većini prijevoznika vjerojatno i najveće financijsko opterećenje, međutim mi smo kao kao odgovoran prijevoznik i regionalni lider u autotaksi prijevozu, u svoje poslovanje uveli čak i strože sigurnosne kriterije no što se ovim izmjenama predlažu. Tako su naša vozila stara najviše dvije godine, nakon čega se povlače iz operativnog poslovanja, te se na tjednoj bazi vrše pregledi ispravnosti i sigurnosti automobila', poručili su iz Taxi Cammea.

Pitali smo i Radio Taxi Zagreb što misle o novim pravilnicima, ali do zaključenja ovog teksta nismo dobili odgovor.

Javna rasprava o novim pravilnicima trajat će 15 dana i u tom periodu zainteresirani mogu iznijeti svoje prijedloge i primjedbe.