skladateljica IZ SISKA

Razgovarali smo s talentiranom glazbenicom Ladom Obradović, glumicom u novoj Netflixovoj seriji 'The Eddy': 'Još uvijek ne vjerujem da sam dobila tu ulogu'

24.05.2020 u 16:26

Bionic
Reading

Umjetnica koja nastupa po cijelom svijetu imala je privilegiju i čast stvarati glazbu i glumiti u seriji koja se početkom mjeseca počela prikazivati na Netflixu. Uz glazbu je aktivna i humanitarno te se zalaže za političku i socijalnu osviještenost. Za tportal je ispričala sve o svom glumačkom angažmanu, pripremama za seriju 'The Eddy', jazz glazbi, nagradama i dizajniranju instrumenata

Na spomen filmaša Damiena Chazellea mnogi će se sjetiti da je dobitnik Oscara te da je snimio uspješne filmove poput 'Ritma ludila' (Whiplash), 'La La Landa' ili pak 'Prvog čovjeka' (First Man). Djelo talentiranog filmaša je i prva serija 'The Eddy', iza koje stoji Netflix, a bavi se vlasnikom pariškog kluba koji se svakodnevno bori s organizacijom koncerata i popratnim problemima. On i još troje redatelja koji su radili na projektu, Alan Poulu, Laila Marrakchi i Houda Benyamina, okupili su sjajne glazbenike, a među njima našla se i 32-godišnja Lada Obradović, rodom iz Siska. Premijeru serije, zbog pandemije koronavirusa, dočekala kod kuće u francuskoj pokrajini Alzas, u kojoj živi sa suprugom, francuskim pijanistom Davidom Tixierom.

Lada Obradović završila je preddiplomski studij jazz bubnjeva na jazz akademiji u Grazu te diplomski studij umjetničkog smjera jazz bubnja na jazz akademiji u Švicarskoj. Tijekom studija gradila je glazbeno iskustvo nastupajući u raznim glazbenim sastavima različitih stilova, od trija i gospel grupa do big bendova, u Hrvatskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji i Sloveniji. Uz supruga čini duo projekt Obradovic-Tixier Duo, a pod ugovorom je s vrhunskom engleskom bubnjarskom tvrtkom Bay Custom Drums i američkom firmom TRX Cymbals. Upravo za njih dizajnirala je jazz seriju unikatnih činela.

Trenutno boravi u Hrvatskoj pa je uhvatila vremena i za razgovor s nama. Ispričala je koliko često dolazi ovdje i što joj najviše nedostaje iz domovine.

'Najviše mi nedostaje obitelj i ponekad na trenutak osjećaj da nisi stranac. Koliko često dolazim, to ovisi o projektima i obavezama. Prošle godine zbog velikog poslovnog angažmana nisam dolazila više od možda dva, tri puta, a ove godine s druge strane borimo se s nevidljivim neprijateljem pa situacija za sada nije bolja', kaže Obradović.

Ponudu za kasting serije 'The Eddy' dobila je u srpnju 2018. Otkrila je i je li se nadala ulozi i kako je reagirala kad ju je nazvala agentica i rekla joj da je postala dio serije.

'Iskreno, bila sam dosta uplašena zbog te ponude te moram priznati da sam neko vrijeme kalkulirala, pitajući se jesam li u stanju izvesti nešto takvo te kako se pripremati i od čega krenuti. Obično sam dosta pažljiva u poslovnim pothvatima, tako da sam i ovaj vagala jer sam mislila da neću biti u stanju odraditi posao glumice bez prethodnog iskustva. Kad sam dobila poziv kasting direktorice, nisam vjerovala da sam dobila ulogu, no ne vjerujem u to još ni danas', priznaje.

Zanimalo nas je koliko je trajalo snimanje, ali i kreiranje uloge, jer dolazi iz glazbenih krugova te se ranije nije susretala s ovakvim tipom snimanja, ali i tko joj je pomagao u pripremanju za ulogu.

'Snimanje je trajalo šest mjeseci, a pripreme nekoliko mjeseci dulje. Pripremala sam se uz pomoć psihijatra Domagoja Štimca i Hrvoja Handla, instruktorice glume i dijaloga Dany Héricourt, redatelja Alana Poula, Damiena Chazella te razne literature. Dio stručne literature bilo je vrlo zanimljivo proučavati, no dio psihologije lika zauzeo je velik dio u procesu priprema i taj dio bio je jedan od najmučnijih s kojim sam se morala suočiti', kaže bubnjarica.

Seriju je snimala vrhunska glumačka ekipa, među kojima su Amandla Stenberg (Hunger Games, The Hate You Give), Andre Holland (Moonlight, Selma), Leila Bekhti (Tout ce qui brille), Tahar Rahim (A Prophet) i Joanna Kulig (Cold War). Otkrila je kako su je prihvatili i s kime je najbolje ‘kliknula'.

'Svaki od suradnika na filmu puno je doprinio u procesu učenja i napredovanja. S Glenom Ballardom (poznatom po radu s Alanis Morissette na albumu 'Jagged Little Pill', za koji je dobio Grammy, te po radu na albumu 'Bad' Michaela Jacksona, op.a.) i bendom provela sam najviše vremena u pripremama i na setu te tijekom snimanja sedme epizode, posvećene Katarini. Puno vremena provela sam i s Alanom Poulom, od kojeg sam strašno puno naučila i bio je jedan od onih koji su vodili i usmjeravali razvoj snimanja od samog početka. Također sam se jako povezala s instruktoricom glume koja je bila uz mene u svim teškim trenucima. Bilo je scena koje sam satima snimala misleći da neću uspjeti, no ona je bila ta koja je bila uz mene i bodrila me da izdržim do kraja', iskrena je.

Izvor: Društvene mreže

Najteže joj je, ističe, bilo u procesu pripremanja uloge, jer je Katarina dosta složen i težak karakter koji je morala dijelom sama stvoriti.

Sa snimanja se najradije sjeća rečenice 'It’s a wrap'. 'Skoro godinu i pol nakon što mi je ponuđena uloga veliki teret mi je pao sa srca na završetku snimanja, znajući koliko smo uložili vremena truda i energije', priznaje.

Na pitanje kakve serije i filmove voli gledati govori nam kako trenutno najviše gleda krimi dokumentarce. 'Također trilere, možda neke drame. Ne volim pretjerano znanstvenu fantastiku, a horora se previše bojim. Da mi netko samo prepriča dio iz horora, ne bih mogla zaspati nekoliko mjeseci. Taj me žanr naprosto užasava', izjavila je glazbenica.

Osim bavljenja glazbom, s Borovom i zakladom Terrévent pokrenula je humanitarnu akciju kojom se prihodima od prodaje personaliziranih tenisica Startas pomaže instituciji za autistične osobe i osobe s invaliditetom te jedinom jazz klubu na Filipima, Tago Jazz Cafe, a zaslužna je i za akciju 'Shelter At Your Reach' kako bi pomogla radu nekoliko hrvatskih i bosanskih udruga za zaštitu životinja. 'Budući da je jako teško probiti se svojim humanitarnim radom, uzevši u obzir to koliko ima humanitarnih akcija, zadovoljna sam što imamo kakav-takav odaziv, no mislim da dio ljudi još uvijek ignorira akcije takvog tipa', smatra Lada.

View this post on Instagram

Photo by @davidtixier_music #photography #portrait

A post shared by Lada Obradovic (@ladaobradovic) on

Prva glazbena iskustva počela je stjecati s 12 godina pohađanjem satova klavira, a sa 17 godina počela je svirati bubanj. Otkrila je kako to da je izabrala baš taj instrument i zašto je odlučila svirati jazz.

'Sestra je osnivala bend i ja sam rekla da ću svirati bubnjeve. Tako je sve krenulo. Nakon nekoliko mjeseci više nisam bila voljna svirati rock, grunge i pop stilove te sam se okrenula jazzu kako bih se pripremila za školovanje na jazz akademiji. Koliko dnevno provede za svojim instrumentom? 'To ovisi o periodu. Tijekom studiranja, uz puno obaveza, provela bih samo dio dana vježbajući, možda od tri do sedam sati. Kada ne bih imala administrativnog posla oko projekata ili zadaća, vježbala bih do 13 sati dnevno. Danas sam okružena ekipom profesionalaca koji velik dio posla odrađuju za mene pa imam više vremena za vježbanje instrumenta, osim ako ne upadne u raspored snimanje serije kao 'The Eddy' ili neka druga obaveza, što opet potpuno promijeni dnevni raspored tijekom nekog vremenskog razdoblja te se onda moram prilagoditi situaciji. Mislim da je bitnije kako vježbamo od toga koliko vježbamo', napominje.

Školovala se na jazz akademijama u Austriji i Švicarskoj. Upitali smo je tko je na nju najviše utjecao kad je riječ o glazbi.

'Na početku sam imala veliku potporu mentora Boška Petrovića i jednih od mojih prvih profesora, Branimira Njikoša i Roberta Jambrušića. Zadnjih godina najviše je na mene utjecao moj partner, klavirist David Tixier, s kojim sam se upoznala u Rumunjskoj 2013. godine, od kojeg sam naučila jako puno i s kojim surađujem i danas. Također sam puno naučila od nekih profesora u Bernu, poput Dejana Terzića i Djanga Batesa', pohvalila se.

U moru zanimljivih projekata okušala se i u dizajniranju instrumenata, i to činela. 'Dobila sam ponudu američke kompanije TRX Cymbals, a koja do tada nije imala jazz seriju. U Istanbulu smo izradili prototipe prve jazz edicije koji služe kao moje osobne činele te koje koristim i danas. Dizajniranje se dogodilo spontano, iz čiste nužde, tako da imam kvalitetan instrument te boju zvuka koja bi stilski odgovarala mom izričaju', objašnjava.

Iza nje su brojne nagrade na raznim festivalima kao potvrda prihvaćenosti glazbe Obradović-Tixier dua na francuskoj glazbenoj sceni. Svaka nagrada je, kaže, znak prepoznavanja njihova dugogodišnjeg truda i ulaganja te služi kao odskočna daska za daljnju karijeru.

Stanje na hrvatskoj jazz sceni ne prati previše. Na pitanje što je očekuje nakon prestanka izolacije i popuštanja mjera te kakvi su joj planovi, glazbenica je poručila: 'Plan je snimiti novi album s Obradović-Tixier duom i kompoziciju s gostom, basistom Samom Minaijem, poznatim po suradnji s Tigranom Hamasyanom i Melody Gardot, koja nam je idol zadnjih godina, te se jednostavno vratiti na stage.'